دیجیتال مارکتینگ به مجموعه ای از فعالیت ها و یا خدماتی که در راستای معرفی و شناساندن محصول و خدمات انجام می شود گفته می شود.

بستر دیجیتال مارکتینگ رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی است.

اصول دیجیتال مارکتینگ
دنیای اینترنت هر ساعت و هر دقیقه در حال تغییر و به روز شدن می باشد از این رو صاحبان کسب و کارها باید با این تغییرات آشنا باشند و همگام با این تغییرات پیش بروند. این افراد باید نحوه کارکرد تمام شبکه های اجتماعی و مخاطب هر کدام را بشناسند و مناسب با هر شبکه اجتماعی تولید محتوا کنند. از طرف دیگر باید راه و روش های جذب مخاطب در هر یک از این شبکه های اجتماعی را بشناسنند و برای جذب دنبال کنندگان بیشتر بهترین راه را انتخاب کنند.

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و اصول آن  نیازمند تمرین برای کسب و تقویت مهارت و دانش در این زمینه می باشد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
یکی از دلایلی که شبکه های اجتماعی به ابزاری برای تبلیغات تبدیل شدند رایگان بودن آنهاست.  

از آنجایی که شبکه های اجتماعی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی همه افراد شده است این شبکه ها فرصتی مناسب برای برند ها و انواع کسب و کارهاست که بتوانند نام خود رادر ذهن مخاطب حک کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از ابزار های دیجیتال مارکتینگ است. در این روش کسب و کارها به دنبال افرادی هستند که تاثیر گذاری خاصی بر تصمیم و رفتار مشتریان و جامعه هدف آنها داشته باشد.

از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ کسب و کار ها می توانند پیام خاص خود برای جامعه هدفشان را از روشی متفاوت و تاثیر گذار برسانند.

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی از قویترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ است که این روزها کمتر به آن توجه می شود.

از مزایای ایمیل مارکتینگ می توان ارزان، سریع بودن و انعطاف پذیری را نام برد. 

از معایب این روش دیجیتال مارکتینگ نیز می توان امکان اسپم شدن ایمیل ارسالی را نام برد.

بازاریابی با موتور های جستجو
بازاریابی موتور های جستجو به دو روش بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (SEO) و تبلیغات کلیکی (SEM) انجام می شود.

 

 

دیجیتال مارکتینگ

 

بازاریابی محتوا
تولید محتوا پایه اصلی و اساسی انواع بازاریابی و یکی از اصول مهم دیجیتال مارکتینگ است. افزایش تعامل، بهبود سئو، و افزایش فروش و سود از فواید بازاریابی محتوا است .

از طریق بازاریابی محتوا می توانید به تعداد مشتریان وفادار کسب و کارتان بیفزایید همچنین، بازاریابی محتوا در نهایت باعث افزایش فروش و سود کسب و کار شما می شود.

بازاریابی با موبایل
بازاریابی با موبایل تنها ارسال پیامک های تبلیغاتی نیست. حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی، ارائه نسخه های ریسپانسیو از طراحی سایت نیز در بازاریابی با موبایل می گنجد.

یک لیست از شماره تماس مشتریان را داشته باشید. این لیست می تواند ابزاری عالی برای بازاریابی با موبایل باشد.

مشتریانتاین را از طریق اس ام اس از آخرین تخفیف ها و آفر ها آگاه سازید.

دیجیتال مارکتینگ در هر کسب و کاری که به صورت آنلاین فعالیت می کند باید انجام شود. برای موفقیت در کسب و کار آنلاین باید راهکار هایی  که در این مقاله معرفی کردیم را انجام دهید تا تلاش هایتان به موفقیت در دنیای بازاریابی آنلاین بینجامد.

 

دی ان ان